Alkalmanként előfordulhat, hogy a Windows nem olvassa be megfelelően a felhasználói profilt, például akkor, amikor vírusellenőrző szoftvere a bejelentkezés megkísérlésekor a számítógép átvizsgálását végzi, vagy egy Windows frissítés is okozhatja ezt a hibát.
A napokban kettő Windows 7-es gépen is belefutottam ebbe a problémába.
Az általam tapasztalt tünetek:
- A gép indításakor -ha van- a szokásos módon a belépéshez kéri a felhasználó jelszavát a Windows
- Belépés után megváltozott a háttér, eltűntek ikonok, vagy teljesen más ikonok vannak az asztalon
- Belépés után jön egy üzenet: “A felhasználói profilt nem sikerült betölteni”, vagy “Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni”
- Bizonyos programok nem indulnak el, az indításkor a megjelenő hibaüzenetben egy Temp mappára hivatkozó elérési útvonal jelenik meg.
A hiba akkor fordul elő, ha a „Felhasználók ideiglenes profillal történő bejelentkezésének tiltása” nevű csoportházirendi beállítás konfigurálva van.
Ez a hiba akkor is felléphet, ha a felhasználói profil mappáját manuálisan törölték. A kézileg törölt profilmappák biztonsági azonosítója (SID) nem törlődik a beállításjegyzék profillistájából.
Az ideiglenes profil betöltődésekor látszólag ugyanúgy kéri a Windows megszokott jelszavunkat a belépéshez (ha van), aztán viszont azzal szembesülünk, hogy eltűntek a megszokott asztali ikonjaink, vagy bizonyos programok nem indulnak el.
Tapasztalatok szerint ez a hiba akkor fordul elő leggyakrabban, amikor a felhasználó készenléti állapotba rakja a gépet, ahonnan visszatérni már nem tud. Másik eset, amikor egy Windows frissítés okoz ilyen hibát.
Windows 7 és Windows 10 esetén is előfordulhat.
Ha megnézzük a Windows Eseményaplót, akkor a következő bejegyzésekkel találkozhatunk:
A rendszer a következő eseményeket rögzíti az alkalmazásnaplóban:
- Napló neve: Alkalmazás
Forrás: Microsoft-Windows-User Profiles Service
Dátum: <Dátum>
Eseményazonosító: 1515
Feladatkategória: Nincs
Szint: Figyelmeztetés
Kulcsszavak: Klasszikus
Felhasználó: <Felhasználó>
Számítógép: <Számítógép>
Leírás A Windows biztonsági másolatot készített erről a felhasználói profilról. A felhasználó következő bejelentkezésekor a Windows automatikusan a biztonságimásolat-profilt próbálja meg használni. - Napló neve: Alkalmazás
Forrás: Microsoft-Windows-User Profiles Service
Dátum: <Dátum>
Eseményazonosító: 1511
Feladatkategória: Nincs
Szint: Figyelmeztetés
Kulcsszavak: Klasszikus
Felhasználó: <Felhasználó>
Számítógép: <Számítógép>
Leírás A Windows nem találja a helyi profilt, ezért egy ideiglenes profil használatával jelentkezteti be Önt. A profil módosításai a kijelentkezéskor el fognak veszni. - Napló neve: Alkalmazás
Forrás: Microsoft-Windows-User Profiles Service
Dátum: <Dátum>
Eseményazonosító: 1500
Feladatkategória: Nincs
Szint: Hiba
Kulcsszavak: Klasszikus
Felhasználó: <Felhasználó>
Számítógép: <Számítógép>
Leírás A Windows nem tudja bejelentkeztetni, mivel nem tölthető be a személyes profilja. Ellenőrizze, hogy csatlakozik-e a hálózathoz, és hogy jól működik-e a hálózat.
RÉSZLETEK – Ismeretlen - Napló neve: Alkalmazás
Forrás: Microsoft-Windows-Winlogon
Dátum: <Dátum>
Eseményazonosító: 6004
Feladatkategória: Nincs
Szint: Hiba
Kulcsszavak: Klasszikus
Felhasználó: N/A
Számítógép: <Számítógép>
Leírás A <Profilok> Winlogon értesítési előfizető egy kritikus értesítési eseménye szabálytalanul leállt.
MEGOLDÁS:
Mielőtt követné az itt szereplő módszereket, a probléma megoldásához próbálkozzon számítógépe újraindításával, majd a felhasználói fiókjával történő újbóli bejelentkezéssel. Ha számítógépe újraindítása nem oldja meg a problémát, a probléma megoldásához alkalmazza az alábbi módszereket.
Első lépésként a biztonság kedvéért készítsünk egy Rendszervisszaállítási pontot:
Windows 7 esetén:
- Kattintson jobb gombbal a Start gombra, majd lépjen a Vezérlőpult > Rendszer és karbantartás > Rendszer menüpontra.
- A bal oldali panelen válassza a Rendszervédelem lehetőséget.
- Válassza ki a Rendszervédelem lapfület, majd a Létrehozás lehetőséget.
- A Rendszervédelem párbeszédpanelen lévő mezőbe írjon be egy leírást, majd válassza a Létrehozás elemet.
Windows 10 esetén:
- A Start menübe írja be: visszaállítási pont létrehozása.
- A találatok közül válassza a Visszaállítási pont létrehozása lehetőséget.
- Válassza a Létrehozás elemet,majd kövesse a lépéseket, és hozza létre a visszaállítási pontot.
Ha a rendszer végzett az adatok biztonsági mentésével, később visszaállíthatja azokat.
A felhasználói fiók profiljának javítása
A beállításszerkesztőt (regedit) mindenki csak saját felelősségére módosítsa.
- Kattintson a Start gombra, írja be a regedit kifejezést a Keresés mezőbe, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
- A Beállításszerkesztőben keresse meg a következő alkulcsot, majd kattintson rá:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList - A navigációs panelen keresse meg az S-1-5 (biztonsági azonosító) karaktersorral kezdődő, majd egy hosszú számmal folytatódó mappát.
- Kattintson rá mindegyik S-1-5 mappára, a részletek panelen keresse meg a ProfileImagePath bejegyzést, majd kattintson duplán, hogy meggyőződhessen róla, hogy ez a hibás felhasználói fiók profilja.
Látszani fog, hogy a Temp (ideiglenes), avagy a felhasználó eredeti profilján állunk-e.

-
-
- Ha két S-1-5 karaktersorral kezdődő, majd néhány hosszú számmal folytatódó mappája van, amelyek egyike .bak kiterjesztéssel végződik, át kell neveznie a .bak kiterjesztésű mappát. Ehhez hajtsa végre a következő lépéseket:
- Kattintson a jobb gombbal a .bak kiterjesztés nélküli mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. Írja be a .ba karaktersort, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
- A jobb egérgombbal kattintson a .bak elnevezésű mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. Törölje a .bak kiterjesztést a mappanév végéről, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
- Kattintson a jobb gombbal a .ba elnevezésű mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. A mappanév végén található .ba kiterjesztést módosítsa .bak kiterjesztésre, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
- Ha két S-1-5 karaktersorral kezdődő, majd néhány hosszú számmal folytatódó mappája van, amelyek egyike .bak kiterjesztéssel végződik, át kell neveznie a .bak kiterjesztésű mappát. Ehhez hajtsa végre a következő lépéseket:
-
- Ha csak egy olyan mappa található, amely az S-1-5 karaktersorral kezdődik, hosszú számokkal folytatódik és a .bak kiterjesztéssel végződik, kattintson a jobb gombbal a mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. Távolítsa el a .bak kiterjesztést a mappanév végéről, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
- Kattintson a .bak kiterjesztés nélküli mappára a részletek panelen, kattintson duplán a RefCount elemre, írja be a 0 értéket, majd kattintson az OK gombra.
- Kattintson a .bak kiterjesztés nélküli mappára a részletek panelen, kattintson duplán az Állapot elemre, írja be a 0 értéket, majd kattintson az OK gombra.
Zárja be a Beállításszerkesztőt (regedit).
Indítsa újra a számítógépet.
Jelentkezzen be újra a saját fiókjával.
További lehetőségek a Microsoft oldalán.