Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni

Alkalmanként előfordulhat, hogy a Windows nem olvassa be megfelelően a felhasználói profilt, például akkor, amikor vírusellenőrző szoftvere a bejelentkezés megkísérlésekor a számítógép átvizsgálását végzi, vagy egy Windows frissítés is okozhatja ezt a hibát.

A napokban kettő Windows 7-es gépen is belefutottam ebbe a problémába.

Az általam tapasztalt tünetek:

  • A gép indításakor -ha van- a szokásos módon a belépéshez kéri a felhasználó jelszavát a Windows
  • Belépés után megváltozott a háttér, eltűntek ikonok, vagy teljesen más ikonok vannak az asztalon
  • Belépés után jön egy üzenet: “A felhasználói profilt nem sikerült betölteni”, vagy “Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni”
  • Bizonyos programok nem indulnak el, az indításkor a megjelenő hibaüzenetben egy Temp mappára hivatkozó elérési útvonal jelenik meg.

A hiba akkor fordul elő, ha a „Felhasználók ideiglenes profillal történő bejelentkezésének tiltása” nevű csoportházirendi beállítás konfigurálva van.

Ez a hiba akkor is felléphet, ha a felhasználói profil mappáját manuálisan törölték. A kézileg törölt profilmappák biztonsági azonosítója (SID) nem törlődik a beállításjegyzék profillistájából.

Az ideiglenes profil betöltődésekor látszólag ugyanúgy kéri a Windows megszokott jelszavunkat a belépéshez (ha van), aztán viszont azzal szembesülünk, hogy eltűntek a megszokott asztali ikonjaink, vagy bizonyos programok nem indulnak el.
Tapasztalatok szerint ez a hiba akkor fordul elő leggyakrabban, amikor a felhasználó készenléti állapotba rakja a gépet, ahonnan visszatérni már nem tud. Másik eset, amikor egy Windows frissítés okoz ilyen hibát.
Windows 7 és Windows 10 esetén is előfordulhat.

Ha megnézzük a Windows Eseményaplót, akkor a következő bejegyzésekkel találkozhatunk:

A rendszer a következő eseményeket rögzíti az alkalmazásnaplóban:

  • Napló neve: Alkalmazás
    Forrás: Microsoft-Windows-User Profiles Service
    Dátum: <Dátum>
    Eseményazonosító: 1515
    Feladatkategória: Nincs
    Szint: Figyelmeztetés
    Kulcsszavak: Klasszikus
    Felhasználó: <Felhasználó>
    Számítógép: <Számítógép>
    Leírás A Windows biztonsági másolatot készített erről a felhasználói profilról. A felhasználó következő bejelentkezésekor a Windows automatikusan a biztonságimásolat-profilt próbálja meg használni.
  • Napló neve: Alkalmazás
    Forrás: Microsoft-Windows-User Profiles Service
    Dátum: <Dátum>
    Eseményazonosító: 1511
    Feladatkategória: Nincs
    Szint: Figyelmeztetés
    Kulcsszavak: Klasszikus
    Felhasználó: <Felhasználó>
    Számítógép: <Számítógép>
    Leírás A Windows nem találja a helyi profilt, ezért egy ideiglenes profil használatával jelentkezteti be Önt. A profil módosításai a kijelentkezéskor el fognak veszni.
  • Napló neve: Alkalmazás
    Forrás: Microsoft-Windows-User Profiles Service
    Dátum: <Dátum>
    Eseményazonosító: 1500
    Feladatkategória: Nincs
    Szint: Hiba
    Kulcsszavak: Klasszikus
    Felhasználó: <Felhasználó>
    Számítógép: <Számítógép>
    Leírás A Windows nem tudja bejelentkeztetni, mivel nem tölthető be a személyes profilja. Ellenőrizze, hogy csatlakozik-e a hálózathoz, és hogy jól működik-e a hálózat.
    RÉSZLETEK – Ismeretlen
  • Napló neve: Alkalmazás
    Forrás: Microsoft-Windows-Winlogon
    Dátum: <Dátum>
    Eseményazonosító: 6004
    Feladatkategória: Nincs
    Szint: Hiba
    Kulcsszavak: Klasszikus
    Felhasználó: N/A
    Számítógép: <Számítógép>
    Leírás A <Profilok> Winlogon értesítési előfizető egy kritikus értesítési eseménye szabálytalanul leállt.

MEGOLDÁS:

Mielőtt követné az itt szereplő módszereket, a probléma megoldásához próbálkozzon számítógépe újraindításával, majd a felhasználói fiókjával történő újbóli bejelentkezéssel. Ha számítógépe újraindítása nem oldja meg a problémát, a probléma megoldásához alkalmazza az alábbi módszereket.

Első lépésként a biztonság kedvéért készítsünk egy Rendszervisszaállítási pontot:

Windows 7 esetén:

  • Kattintson jobb gombbal a Start gombra, majd lépjen a Vezérlőpult > Rendszer és karbantartás > Rendszer menüpontra.
  • A bal oldali panelen válassza a Rendszervédelem lehetőséget.
  • Válassza ki a Rendszervédelem lapfület, majd a Létrehozás lehetőséget.
  • A Rendszervédelem párbeszédpanelen lévő mezőbe írjon be egy leírást, majd válassza a Létrehozás elemet.

Windows 10 esetén:

  • A Start menübe írja be: visszaállítási pont létrehozása.
  • A találatok közül válassza a Visszaállítási pont létrehozása lehetőséget.
  • Válassza a Létrehozás elemet,majd kövesse a lépéseket, és hozza létre a visszaállítási pontot.
    Ha a rendszer végzett az adatok biztonsági mentésével, később visszaállíthatja azokat.

A felhasználói fiók profiljának javítása

A beállításszerkesztőt (regedit) mindenki csak saját felelősségére módosítsa.

  1. Kattintson a Start gombra, írja be a regedit kifejezést a Keresés mezőbe, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
  2. A Beállításszerkesztőben keresse meg a következő alkulcsot, majd kattintson rá:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
  3. A navigációs panelen keresse meg az S-1-5 (biztonsági azonosító) karaktersorral kezdődő, majd egy hosszú számmal folytatódó mappát.
  4. Kattintson rá mindegyik S-1-5 mappára, a részletek panelen keresse meg a ProfileImagePath bejegyzést, majd kattintson duplán, hogy meggyőződhessen róla, hogy ez a hibás felhasználói fiók profilja.
    Látszani fog, hogy a Temp (ideiglenes), avagy a felhasználó eredeti profilján állunk-e.
Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni
      • Ha két S-1-5 karaktersorral kezdődő, majd néhány hosszú számmal folytatódó mappája van, amelyek egyike .bak kiterjesztéssel végződik, át kell neveznie a .bak kiterjesztésű mappát. Ehhez hajtsa végre a következő lépéseket:
        1. Kattintson a jobb gombbal a .bak kiterjesztés nélküli mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. Írja be a .ba karaktersort, majd nyomja le az ENTER billentyűt.

          Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni
        2. A jobb egérgombbal kattintson a .bak elnevezésű mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. Törölje a .bak kiterjesztést a mappanév végéről, majd nyomja le az ENTER billentyűt.

          Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni
        3. Kattintson a jobb gombbal a .ba elnevezésű mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. A mappanév végén található .ba kiterjesztést módosítsa .bak kiterjesztésre, majd nyomja le az ENTER billentyűt.

          Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni
  • Ha csak egy olyan mappa található, amely az S-1-5 karaktersorral kezdődik, hosszú számokkal folytatódik és a .bak kiterjesztéssel végződik, kattintson a jobb gombbal a mappára, majd kattintson az Átnevezés lehetőségre. Távolítsa el a .bak kiterjesztést a mappanév végéről, majd nyomja le az ENTER billentyűt.
  • Kattintson a .bak kiterjesztés nélküli mappára a részletek panelen, kattintson duplán a RefCount elemre, írja be a 0 értéket, majd kattintson az OK gombra.

    Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni
  • Kattintson a .bak kiterjesztés nélküli mappára a részletek panelen, kattintson duplán az Állapot elemre, írja be a 0 értéket, majd kattintson az OK gombra.

    Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni
    Felhasználói profil szolgáltatás nem tudott bejelentkezni

Zárja be a Beállításszerkesztőt (regedit).
Indítsa újra a számítógépet.
Jelentkezzen be újra a saját fiókjával.

További lehetőségek a Microsoft oldalán.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..