Windows 10-re frissítés után nem működik a fájl- és nyomtatómegosztás, nem érhető el semmilyen megosztott mappa

 

Ez a hiba nem minden esetben fordul elő!

A következő probléma merült fel: Windows 7 operációs rendszerre rendben feltelepült a Windows 10 frissítés. Nagyjából minden működött, kivéve, hogy a megosztott mappák nem látszódtak más gépről a hálózatban, illetve a Windows 10 gépről sem lehetett a hálózatban tallózni.

Elsőre megnéztem a Hálózati és megosztási központot. A hálózat típusa Nyilvános volt, a „Hálózatfelderítés” be volt kapcsolva, a „Fájl- és nyomtatómegosztás” viszont nem. Simán bekapcsoltam, mentettem a módosításokat, de ezután sem oldódott meg a probléma, mert kiderült, hogy az előzőleg mentett beállításomat mintha nem is érzékelte volna a Windows 10, vagyis ugyanúgy ki van kapcsolva a Fájl- és nyomtatómegosztás. Ilyenkor egy fájl, vagy mappa jobbklikkes menüjében sincs ott a megosztási lehetőség.

A hiba oka, hogy a Windows 10-re frissítéskor valamilyen rendszerfájl (ami a hálózattal kapcsolatos) megsérült, vagy pedig nem másolódott oda, ahova kellett volna.

A következőket kell megpróbálni, ami nekem segített:

  1. Legegyszerűbb megpróbálni azt, hogy a Windows-os hibaelhárítást indítjuk el. Ehhez a Hálózati és megosztási központban indítsuk el a Hibaelhárítást, és kövessük a benne szereplő utasításokat.
  2. Ha ez nem segít, akkor -megspórolva a hosszas, hálózathoz köthető rendszerbeállítások, vagy registry szerkesztgetéseit -rendszergazdaként indítsunk egy Parancssort, majd adjuk ki a következő parancsot: sfc /scannow Ez ellenőrzi és javítja/pótolja a hiányzó, vagy sérült rendszerfájlokat. Várjuk meg, míg lefut az ellenőrzés, ami akár 20-30 perc is lehet géptől függően. A végén érdemes újraindítani a számítógépet.
  3. Ezután próbáljuk meg bekapcsolni a Fájl- és nyomtatómegosztást, ami minden bizonnyal sikerülni fog és a -még Windows 7-ben beállított és működőképes – régi megosztásaink újra elérhetők lesznek más gépek számára.

 

 

Úgy néz ki, hogy az sfc /scannow sokat fog segíteni a Windows 10-re frissítés után, mert pl. egy Outlook-os problémát is ezzel sikerült megoldani: http://www.itfroccs.hu/Windows-10-re-frissites-utan-az-Outlook-nem-kuldi-el-az-e-mailt-0x800CCC13

Ha sikerült, kérlek jelezd a fórumban, ha további probléma merült fel kérdezz és segítünk.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .