Windows 10-re frissítés után az Outlook nem küldi el az e-mailt

Ma a következő problémába botlottam. Egy eredeti Windows 10 telepítés után egy régi gépről átköltöztettem az Outlook 2007-ben használt levelezést, ezután telepítettem az Office365-öt. Minden sikerült, de a levélküldés nem működött.

 

 

Ma a következő problémába botlottam. Egy eredeti Windows 10 telepítés után egy régi gépről átköltöztettem az Outlook 2007-ben használt levelezést, ezután telepítettem az Office365-öt.

Minden sikerült, az O365 átvett minden beállítást és outlook mappát is az új Outlookba. Egyedül a levelek küldése nem működött, mert bármit csináltam, a következő hibaüzenet jött:

Error message: ‘XXX – Sending’ reported error (0x800CCC13): ‘Cannot connect to the network. Verify your network connection or modem’

A szolgáltató UPC volt, először a beállításokon mentem végig (pop3, smtp, név, jelszó, titkosítás, stb.), de minden stimmelt. A Windows 10- Office 2007 – O365 vonalon gondolkodtam, hogy biztosan rosszul konvertálódott valami.

Ez a probléma, akkor is előjön, ha Windows 7-ről, vagy Windiows 8.1-ről frissítünk Windows 10-re, illetve külföldi fórumokon sokaknál előfordult Windows 10-et használva Outlook 2007, Outlook 2010 és Outlook 2013 alatt is.

Tehát az Outlook (Office 2007-2010-2013-O365) nem küld levelet 0x800CCC13 hibaüzenet miatt, ha:

  • Windows 7-ről, vagy Windows 8-ról, vagy Windows 8.1-ről frissítünk Windows 10-re
  • Eredeti Windows 10 telepítés esetén, ha pl. az Outlook 2007 költöztetve lett az új operációs rendszer alá (export, import, vagy pst másolás, esetleg segédporgramos másolás stb.)

A megoldás meglehetősen egyszerű:

El kell indítani a “System File Checker”, röviden “sfc” nevű programot, amivel ellenőrizhetünk minden védett rendszerfájl integritását. Ha problémát talál, akkor lecseréli a jó verzióra ezen fájlokat, valamint néhány kritikus Office fájlt is a helyére tesz.

  1. Indíts egy parancssort rendszergazdai jogokkal: Windows 10-ben: keresés-CMD-jobb egérgomb: Futtatás Rendszergazdaként.
  2. Gépeljük be a következő parancsot: sfc /scannow , majd nyomjuk meg az ENTER-t.
  3. Kb. 10-20 percig tart az  ellenőrzés.
  4. Ha végzett, akkor ajánlott újraindítani a gépet.
  5. Lépjünk be az Outlookba és működni fog a levelek küldése.

 

 

Szerző: Jancsek Árpád

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..